Σκάφη για ενοικίαση


Σκάφη Αναψυχής

Οι ελληνικές θάλασσες και ακτές, με τα πολλά συγκριτικά πλεονεκτήματα που προσφέρουν, κατέστησαν το γιώτινγκ πολύ δημοφιλή δραστηριότητα, τόσο μεταξύ των Ελλήνων, όσο και μεταξύ των ξένων επισκεπτών της χώρας.

Ένα ταξίδι στα ήρεμα ελληνικά νερά, με ιδιόκτητο ή ναυλωμένο σκάφος αναψυχής, προσφέρει τη δυνατότητα να πλεύσετε  ανάμεσα σε πανέμορφα συμπλέγματα νησιών, να αγκυροβολήσετε σε φυσικούς προστατευμένους όρμους σπάνιας ομορφιάς, να επισκεφθείτε απρόσιτες παραλίες και να κολυμπήσετε με ασφάλεια σε νερά με μοναδική καθαρότητα και διαύγεια.

Διαδικασία ναύλωσης σκαφών

Προκειμένου να ναυλώσετε ένα σκάφος αναψυχής, θα πρέπει προηγουμένως να γνωρίζετε:

- ποιος τύπος σκάφους σας ενδιαφέρει

- εάν επιθυμείτε να υπάρχει σ' αυτό πλήρωμα ή όχι

- πόσα άτομα θα φιλοξενηθούν στο σκάφος

- τον αριθμό των ημερών και τις ακριβείς ημερομηνίες του ταξιδιού σας, και

- από ποιο λιμάνι της χώρας θα αναχωρήσει.

Κόστος

Το κόστος ενοικίασης (ναύλωσης) πλοίου αναψυχής εξαρτάται από το μέγεθός του, τις ανέσεις που προσφέρει, το βαθμό πολυτέλειας που παρέχει και την ανάλογη εξυπηρέτηση. Η βασική συμφωνούμενη τιμή (στο συμβόλαιο ενοικίασης ή ναυλοσύμφωνο) για ένα πλοίο με πλήρωμα, συνήθως περιλαμβάνει όλα τα τρέχοντα λειτουργικά έξοδα του πλοίου, αμοιβή και τροφοδοσία πληρώματος. Σε ορισμένες περιπτώσεις ανάλογα με τον τύπο του σκάφους και την εποχή του έτους, είναι δυνατό να συμπεριλαμβάνονται καύσιμα και λιπαντικά (π.χ. ιστιοπλοϊκά και ιστιοπλοϊκά με μεγάλη μηχανή) ή να χρεωθούν επιπλέον εκτός τιμής (π.χ. μηχανοκίνητα) ενώ είναι δυνατόν να συμπεριλαμβάνεται νερό και έξοδα για λιμενικά τέλη για ένα συγκεκριμένο αριθμό ωρών πλεύσης. Στην ημερήσια τιμή δεν συμπεριλαμβάνονται το κόστος τροφίμων, ποτών, αναψυκτικών, καθαριστήριο και οποιαδήποτε άλλη ειδική απαίτηση των ναυλωτών. Επίσης είναι εκτός τιμής η δαπάνη για τα τέλη του Ισθμού Κορίνθου (εφ΄ όσον το σκάφος τον διέλθει) και λιμενικά έξοδα σε ξένα λιμάνια.

 

Πρακτικά συνηθίζεται οι πλοιοκτήτες να κάνουν ξεχωριστή συμφωνία με τους ενοικιαστές για την προμήθεια τροφίμων σε κάποια ημερήσια τιμή κατ΄ άτομο που συμφωνείται μεταξύ των μερών. Για τα πλοία χωρίς πλήρωμα οι όροι ενοικίασης είναι διαφορετικοί απ΄ αυτούς των επανδρωμένων πλοίων. Η τιμή ναύλωσης περιλαμβάνει αποκλειστικά τη ναύλωση του πλοίου και την ασφάλειά του. Απαιτείται η καταβολή εγγύησης, που αφορά την περίπτωση απώλειας στοιχείων εξοπλισμού ή ζημιάς, η οποία επιστρέφεται αμέσως με την παράδοση του σκάφους, εφ΄ όσον αυτό βρίσκεται στην αρχική του κατάσταση. Η αμοιβή κυβερνήτη (εφ΄ όσον ζητηθεί) δεν συμπεριλαμβάνεται στον ημερήσιο ναύλο. Οι ναυλωτές πλοίων χωρίς πλήρωμα συνήθως αναλαμβάνουν οι ίδιοι την τροφοδοσία τους, αλλά ο ναυλομεσίτης αναλαμβάνει, εάν του ζητηθεί, να κανονίσει ώστε να προμηθεύσει το σκάφος με τρόφιμα σε τοπικές τιμές, πριν την αναχώρησή του.

 

Ναυλοσύμφωνο

Για τη ναύλωση ενός πλοίου, είναι απαραίτητη η υπογραφή μιας σύμβασης-ναυλοσυμφώνου μεταξύ των συμβαλλομένων. Είναι ένα έντυπο εις πενταπλούν, εγκεκριμένο από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, που αναφέρει βασικές πληροφορίες ναύλωσης (ποσό, ημερομηνίες και λιμάνια αναχώρησης και επιστροφής). Υπογράφεται και από τις δύο πλευρές και δίδεται μια προκαταβολή στον πλοιοκτήτη ή στον αναγνωρισμένο αντιπρόσωπό του, ενώ το υπόλοιπο ποσό του ναύλου πρέπει να καταβάλλεται πριν από την αναχώρηση του πλοίου.

Οι όροι ναύλωσης, εφόσον συμφωνηθούν τέτοιοι, υποχρεωτικά επισυνάπτονται του Ναυλοσυμφώνου.

 

Έντυπο Παραλαβής Σκάφους

Για τα πλοία χωρίς πλήρωμα μαζί με το ναυλοσύμφωνο υπογράφεται και το έντυπο παραλαβής εξοπλισμού (inventory list) σύμφωνα με το οποίο ο πλοιοκτήτης «χρεώνει» τον ναυλωτή με όλο τον εξοπλισμό, που αναφέρεται σ΄ αυτό.

 

Ακυρώσεις

Εάν για οποιοδήποτε λόγο οι ενοικιαστές ακυρώσουν την κράτηση, η αρχική προκαταβολή κρατείται από τον ιδιοκτήτη του πλοίου. Στην περίπτωση όμως που ο πλοιοκτήτης μπορέσει να ενοικιάσει το σκάφος κάτω από τους ίδιους όρους και μέσα στις ίδιες ημερομηνίες, συνηθίζεται αυτός να επιστρέφει την προκαταβολή (εκτός των δαπανών στις οποίες υποβλήθηκε ο ιδιοκτήτης του πλοίου) αν και δεν είναι υποχρεωμένος κατά το νόμο, να το πράξει.

 

Με κοινή συμφωνία, ο ενοικιαστής μπορεί να χρησιμοποιήσει το πλοίο αργότερα ή μέσα στην ίδια τουριστική περίοδο ή στην επόμενη, όποτε αυτό είναι διαθέσιμο.

 

 

Σύνδεση


Ξεχάσατε τον κωδικό σας;

Ε.Π.Ε.Σ.Τ.

Η Ένωση Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού προβάλει τις εταιρείες και τα σκάφη των μελών της μέσω της ιστοσελίδας της.

Όλα τα εγγεγραμμένα Μέλη μπορούν να προσθέτουν/ενημερώνουν τα Σκάφη της πλοιοκτησίας τους, να επικαιροποιούν τα προσωπικά τους στοιχεία, και να έχουν πρόσβαση στην βιβλιοθήκη με τους Νόμους και τις διατάξεις που διέπουν τον θαλάσσιο τουρισμό στην Ελλάδα.

Θα χαρούμε πολύ να σας ακούσουμε!

Το Γιώτινγκ στην Ελλάδα

Οι ελληνικές θάλασσες και ακτές με τα πολλά πλεονεκτήματα που προσφέρουν, κατέστησαν το γιώτινγκ μία πολύ δημοφιλή δραστηριότητα, τόσο μεταξύ των Ελλήνων, όσο και μεταξύ των ξένων επισκεπτών της χώρας.

Ένα ταξίδι στα ήρεμα ελληνικά νερά, με ιδιόκτητο ή ναυλωμένο σκάφος αναψυχής, προσφέρει τη δυνατότητα να πλεύσετε ανάμεσα σε πανέμορφα συμπλέγματα νησιών, να αγκυροβολήσετε σε φυσικούς προστατευμένους όρμους σπάνιας ομορφιάς, να επισκεφθείτε απρόσιτες παραλίες και να κολυμπήσετε με ασφάλεια σε νερά με μοναδική καθαρότητα και διαύγεια.

Η ναυσιπλοΐα στις ελληνικές θάλασσες είναι σε γενικές γραμμές πιο εύκολη από ότι σε άλλα σημεία του πλανήτη, καθώς υπάρχουν πολλοί φάροι και σημεία αναφοράς, η ομίχλη είναι σπάνιο φαινόμενο και η ορατότητα είναι συνήθως εξαιρετική. Επιπλέον, τα σκάφη μπορούν να φιλοξενηθούν στα περισσότερα ελληνικά λιμάνια έχοντας  τη  βοήθεια ενός δικτύου ραδιοσυχνοτήτων. 

Στην Ελλάδα λειτουργούν, σήμερα, 19 μαρίνες που διαθέτουν 6.661 θέσεις ελλιμενισμού, προσφέροντας συγχρόνως υπηρεσίες υψηλού επιπέδου. Αρκετές από αυτές τις μαρίνες, είναι βραβευμένες από το πρόγραμμα «Γαλάζιες Σημαίες της Ευρώπης».

 Νέες σύγχρονες μαρίνες, ξενοδοχειακοί λιμένες και αγκυροβόλια για τον ασφαλή ελλιμενισμό σκαφών λειτουργούν ήδη ή τίθενται σταδιακά σε λειτουργία, προκειμένου να καλύψουν με τον πιο ικανοποιητικό τρόπο και υπό τις ασφαλέστερες συνθήκες τις ανάγκες των τουριστών που επιλέγουν τον θαλάσσιο τουρισμό.